TENGOK JANGAN TAK TENGOK

Jumaat, 3 Mei 2013

OSTEOPOROSIS VS OSTEMATRIK



* Produk ini bukan bertujuan mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit.

Kajian Pengambilan Makanan di Kalangan Orang Dewasa Malaysia yang dijalankan pada 2003 mendapati pengambilan kalsium di kalangan lelaki dan wanita dalam semua kumpulan sosio demografi tidak mencapai tahap pengambilan harian yang dicadangkan. Di samping itu, rakyat Malaysia menggunakan 74 peratus masa sehari mereka melakukan aktiviti yang kurang aktif seperti duduk atau baring. Ini mungkin meningkatkan risiko osteoporosis. 
Pakar ortopedik dan trauma, Dr Chin Chee Howe berkata, gaya hidup ramai lelaki dan wanita Malaysia mendedahkan mereka kepada risiko terhadap osteoporosis iaitu penyakit yang mana tulang menjadi semakin lemah dan menyebabkannya mudah patah. 

“Rakyat Malaysia mesti mengubah gaya hidup mereka dengan mengamalkan diet yang seimbang dan mengambil lebih banyak makanan yang kaya dengan kalsium serta sering bersenam untuk meningkatkan kesihatan tulang mereka,” katanya. 


Kesihatan tulang yang lemah biasanya dianggap sebagai ‘penyakit orang tua’, tetapi tulang mungkin menjadi semakin lemah bermula dari usia 30-an. Ini biasanya disebabkan kekurangan kesedaran terhadap apa yang boleh dilakukan untuk mencegah osteoporosis. 


Bagaimanapun, dengan mengamalkan gaya hidup yang aktif dan pengambilan kalsium yang secukupnya, kadar kejadian osteoporosis boleh dikurangkan.

Pengambilan vitamin kalsium adalah salah satu pencegahan. Di Shaklee, OsteMatrik adalah kalsium yang komprehensif, terbukti secara klinikal dan mudah di telan. Lindungi tulang anda dengan Ostematrik. Ostematrik juga menyediakan satu matriks unik nutrien kritikal termasuk kalsium, vitamin D, magnesium untuk membina dan mengekalkan tulang yang sihat.
Fungsi2 Ostematrik selain membina tulang dan gigi yang kuat, ialah juga :-

  • Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal
  • membantu dalam pengecutan otot dan pelancaran saraf
  • Membantu mengurangkan simptom-simptom senggugut seperti perut kembung, kekejangan retensi air, mudah meradang dan kemurungan



Okey ya kawan2... jgn ambil remeh keperluan kalsium oleh badan kita ya..Taknaklah nanti kita hanya tau kepentingannya apabila kita dah jatuh terduduk..Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia.  Ia merupakan kerangka yang menyokong berat badan dan organ utama seperti paru-paru, jantung, hati dan ginjal serta membolehkan kita menggerakkan otot-otot dan tubuh secara bebas. Mengekalkan kesihatan tulang secara optima adalah penting bagi mendapatkan kesihatan optima menyeluruh. 




Wassalam.
"Cik Iza"



Nazriza Binti Suratman
Member ID : 906325
Mobile : 017-7365931
Email : izariza72@yahoo.com














Tiada ulasan: